Przejdź do treści

Krótki opis inwestycji

Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa świętokrzyskiego, w powiecie grodzkim kieleckim, na obszarze gminy Kielce. Budowa odcinka S74 Kielce od węzła Kielce Zachód (bez węzła) do węzła Kielce Bocianek na skrzyżowaniu z DK73 ma na celu rozwiązanie kwestii przepustowości i płynności ruchu, przy przejeździe przez aglomerację kielecką, poprzez likwidację tzw. wąskiego gardła, jakim jest przejazd przez centrum Kielc a w konsekwencji skrócenia czasu przejazdu oraz zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa ruchu i komfortu przejazdu.

Przedmiot Kontraktu objętego umową Nr 10/1/RR/2022/202 z dnia 24 stycznia  2023 r. Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla odcinka S74 Przełom/Mniów – Kielce, odc. Kielce (S7 węzeł Kielce Zachód) – Kielce (DK73)

Kalendarium

– Zrealizowane – Aktualne – Przyszłe
1. Okres projektowania
2. Okres wykonywania Robót
3. Okres Przeglądów i Rozliczenia Kontraktu

Inwestycja obejmuje w szczególności:

  1. Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji,
  2. Roboty przygotowawcze,
  3. Roboty drogowe obejmujące w szczególności:
    • budowy odcinka drogi S74 o długości ok. 5,010 km,
    • budowy węzłów drogowych:
      • Kielce Herby,
      • Kielce Skrzetle,
      • Kielce Bocianek – rozbudowa,
    • budowa dróg równoległych do obsługi przyległego terenu R 1 do R 9 o łącznej długości ok. 10,51 km
    • budowa łącznika między ulicą Transportowców i ulicą Żelaznogórską wraz z rondem na włączeniu do istniejącego układu ulicznego/drogowego o długości ok. 0,413 km,
    • budowa dróg poprzecznych dla zapewnienia obsługi przyległego terenu  w relacji N-S (północ – południe) DP 1 do DP 14 o łącznej długości ok. 2,106 km,
    • przebudowa istniejącej sieci drogowej w zakresie kolizji z budowaną drogą ekspresową
    • budowa i przebudowa infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
    • budowa przejazdów awaryjnych w ciągu S74 oraz wjazdów awaryjnych,
    • budowa systemu odwodnienia drogi ekspresowej, dodatkowych jezdni i przyległego terenu,
    • budowa urządzeń ochrony środowiska a w tym szczególnie:
      • zabezpieczenia akustyczne,
      • przepusty ekologiczne wraz z niezbędnym ogrodzeniem naprowadzającym,
      • ogrodzenie drogi ekspresowej,
      • ekrany przeciwolśnieniwe,
      • zieleń drogowa,
    • budowa infrastruktura techniczna dla obsługi drogi ekspresowej min. takiej jak:
      • sieci energetyczne i oświetlenie drogi,
      • sieci wodociągowe dla zabezpieczenia p.poż. tuneli,
      • sieci kanalizacji deszczowej wraz z urządzeniami podczyszczającymi dla odwodnienia drogi S74 jak i pozostałych dróg/ulic wybudowanych w ramach Zadania,
    • przebudowa urządzeń i sieci naziemnych i podziemnych kolidujących z drogą ekspresową,
    • budowę kanalizacji teletechnicznej na potrzeby Zamawiającego,
    • budowę Systemu Zarządzania Ruchem,
    • udrożnienie i oczyszczenie istniejących urządzeń melioracyjnych, w zakresie umożliwiającym skuteczne odprowadzenie wód z pasa drogowego,
  4. Obiekty inżynierskie, obejmujące:
    • Budowę obiektów:
      • Wiadukt WD-1 w ciągu przejazdu/łącznika między ulicą Transportowców a ulicą Żelaznogórską,
      • Wiadukt WD-2A w ciągu ulicy Hubalczyków (obiekt węzła Kielce Herby),
      • Wiadukt WD-2B w ciągu ulicy Hubalczyków (obiekt węzła Kielce Herby),
      • Tunel T-1 w ciągu S74, długości ok. 200 mb,
      • Wiadukt WD-4A w ciągu ulicy Zagnańskiej ( obiekt węzła Kielce Skrzetle),
      • Wiadukt WD-4B w ciągu ulicy Zagnańskiej ( obiekt węzła Kielce Skrzetle),
      • Obiekt hydrotechniczny OH-1 (do częściowej przebudowy),
      • Przejście podziemne PP-1 (istniejące przejście pieszo-rowerowe do przebudowy),
      • Tunel T-2 w ciągu S74 między ulicą Klonową a ulicą Warszawską,
      • Wiadukt WD-7 w ciągu ulicy Warszawskiej (jezdnia wschodnia),
      • Kładka dla pieszych KD (istniejąca kładka dla pieszych – do przebudowy w zakresie pochylni dla osób niepełnosprawnych),
      • Estakada ES-11 A – wiadukt w ciągu Alei Solidarności (obiekt rozbudowywanego węzła Kielce Bocianek),
      • Estakada ES-11 b – wiadukt w ciągu Alei Solidarności (obiekt rozbudowywanego węzła Kielce Bocianek),
      • Mury oporowe – w obrębie dojazdów do tuneli, wiaduktów i łącznic,
    • Przebudowa obiektów inżynierskich:
      • Wiadukt kolejowy WK-1 w ciągu łącznicy kolejowej Kielce Piaski – Kielce Herby,
      • Wiadukt kolejowy WK-2 w ciągu dwutorowej linii kolejowej Nr 8.